میخواهم بدانم اما نه خرافات

خط قرمزهای صمیمیت در محل کار ژوئیه 16, 2009

دسته‌بندی شده در: مقاربت — چکاوک @ 8:21 ب.ظ.

 

در جامعه امروزمان خانم‌ها هم مانند آقایان می‌توانند در هر حوزه شغلی وارد شوند و در کار خود به موفقیت برسند. اما ورود زنان به محیط کار مستلزم آن است که زنان قواعد خاص هر محیط کاری را بشناسند تا بتوانند در برقراری رابطه با همکاران خود و در پیشرفت و ترقی خود موفق باشند. شما برای سلامت ماندن در محیط کارتان چه قدر با این قواعد آشنا هستید؟ آیا می‌دانید خیلی از خانم‌ها در اثر همین ناآگاهی آسیب دیده‌اند؟ البته بعضی آقایان هم همین‌طور دچار آسیب شده‌اند ولی از آنجا که خانم‌ها دیرتر پا به عرصه محیط‌های کاری گذاشته‌اند آمار بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند. داستان زندگی خانم سیما ، را از نگاه دکتر بدری سادات بهرامی بررسی می‌کنیم تا با این قواعد بیش از پیش آشنا شوید

کامپیوتر خواندم و سال آخر دانشگاه با همسرم آشنا شدم. بعد از ازدواج، در یک شرکت خوب پذیرفته شدم و اولین تجربه کاری‌ام را شروع کردم. همسرم خیلی تاکید می‌کرد که مبادا به همکاران خودم شماره منزل‌مان را بدهم و یا با آنها رفت‌وآمد خانوادگی برقرار کنم. همیشه می‌گفت همکار، فقط در محیط کار با تو آشناست و نباید او را به محیط خانه و در جمع خانواده و دوستانت بیاوری. 
من همیشه همسرم را متهم به سوءظن و بدگمانی می‌کردم و با همه همکاران از زن و مرد صمیمی شدم و از همه می‌خواستم مرا به اسم کوچکم صدا بزنند. 

یک بار یکی از آقایان همکارم، سرما خورده بود. به مستخدم پول دادم که شیر بگیرد و داغ کند تا او بنوشد و بهتر شود. از خانه هم برایش سوپ آوردم. برخلاف گفته همسرم حتی شماره موبایلم را به همه همکارانم داده بودم و او علاوه بر تشکر در شرکت بارها برایم SMS زد. به شوهرم نگفتم SMS تشکر او برای چیست و گفتم موضوع کاری بوده که او فکر نکند با او لجبازی کرده‌ام. گفتم شماره‌ام را فقط به خانم‌های همکار داده‌ام… تا اینکه یکی دوبار برخوردهای زننده و مشکوکی از او دیدم. هر دو متاهل بودیم و من نمی‌فهمیدم این کارها یعنی چه. کم‌کم پچ‌پچ‌هایی شروع شد و من نگران زندگی‌ام بودم. همسرم حتی از صمیمت من با خانم‌های همکارم ناراحت بود چه رسد به این‌ یکی. وقتی با ناراحتی، از همکارم دلیل رفتارش را پرسیدم گفت : خودت به من و علایقم توجه کردی. انگار سرم را به دیوار کوبیده بودند. همسرم راست می‌گفت. من بلد نیستم با همکارانم چگونه رفتار کنم. 

اما نظر کارشناسانه خانم دکتر بهرامی: 

وقتی شما وارد جامعه می‌شوید، از آنجا که نمی‌توانید تک‌تک آدم‌ها را بشناسید و اصولا شناسایی کامل آنها برای برقراری رابطه امکان‌پذیر نیست، باید بر اساس زندگی اجتماعی، کدهای قراردادی موجود را بشناسید و با آن کدها که معنا و مفهوم خاصی دارند، با دیگران رابطه برقرار کنید. جالب اینجاست که کدهای ارتباطی و معنا و مفهوم این کدها برای خانم‌ها و آقایان یکسان نیست. شاید انجام رفتار خاصی که برای آقایان بی‌مفهوم باشد از نظر خانم ها معنادار باشد و برعکس، در این بین، رفتارهای برگرفته از احساسات زنانه و مادرانه بسیار باید مورد توجه قرار گیرد. وقتی شما در بیرون از محل کار به یکی از همکاران و آنچه مورد علاقه اوست فکر می‌کنی؛ یعنی دیگر به چشم همکار به او نگاه نمی‌کنی. 
همکار 

ناآگاهی از برخی رفتارهاست که بدون مقصود قبلی یا بی‌هدف خاصی ما را وارد چالش‌ها ی معیوبی می‌کند که به روابط خانوادگی و کاری‌مان آسیب می‌زند. لذا خوب است تازه‌کارها از تجربیات افراد مجرب استفاده کنند و آموزش ببینند. ما برای داشتن یک جامعه رو به رشد که روابط سالم و بر پایه منطق در همه قسمت‌های آن شکل بگیرد به چنین مهارت‌هایی هم نیاز داریم. این روابط سالم تنها وقتی میسر می‌شود که این قبیل آموزش‌ها صورت بگیرد. 

«اما شما خانم شاغل! وقتی همسرتان دوست ندارد که شما با همکارانتان صمیمی‌تر شوید بر پایه احترام متقابل خواسته‌اش را اجرا کنید! دوم اینکه قطعا رفتار همکار شما به مرور و به‌خاطر رفتار شما به این مراحل می رسد. اگر رفتارش دور از خط قرمز و مرز مشخص شما بود به او گوشزد کنید. پس در این مواقع فقط او مقصر نیست. 

سیما: حالا که فکر می‌کنم یادم می‌آید که آن همکارم چندین بار گفت که همسرم مثل شما دست‌پختش خوب نیست و مهربان نیست و… من هم به پای تعارف گذاشتم و تشکر کردم ولی اصلا نمی‌دانستم مفهوم این حرف‌ها با آنچه من از این حرف‌ها می‌فهمیده‌ام، فرق داشته است.» 

خانم دکتر بهرامی: ما باید آموزش این کدهای رفتاری را از دبیرستان برای نوجوانان بگوییم چون خیلی‌ها بعد از دیپلم وارد محیط کار می‌شوند. و چه خوب است که در چنین مواقعی با طرف مقابل خود صحبت کرده و از ایجاد رفتار های شبهه انگیز او را مطلع نموده و دلیل رفتارش را بدانید. 
کدهای ارتباطی و معنا و مفهوم این کدها برای خانم‌ها و آقایان یکسان نیست. شاید انجام رفتار خاصی که برای آقایان بی‌مفهوم باشد از نظر خانم ها معنادار باشد. 

مرز صمیمت در محیط کار تا کجا باید باشد؟ 

مهم این است که نباید افراد در محیط کار صمیمت را با وارد شدن به حریم شخصی اشتباه بگیرند. این دو متفاو‌ت‌اند. مرز صحبت کردن‌ها و شیوه رفتار ما با هم باید طوری باشد که حریم‌های شخصی حفظ شود و خط قرمز‌های خصوصی و خانوادگی رعایت شود. خیلی‌ها به بهانه صمیمت از این خط قرمزها می‌گذرند و همین‌جا آغاز ورود به آن چرخه معیوب است که با پوشش صمیمت به سلامت محیط کاری شما آسیب می‌زند. پس رعایت فاصله‌ها و مرز صحبت کردن مهم است. مثلا هر روز رساندن همکار به منزلش یک کد معنادار است که باید از آن بپرهیزید. مانعی ندارد من یا شما در مسیر خود خانم یا آقای فلانی را تا جایی برسانیم و خیلی هم خوب است اما اینکه هر روز من مسیر مشرق را به خاطر او به مغرب تغییر دهم تا او را به در منزلش برسانم معنادار است. گاهی شما قادر نیستید همسر یا فرزندتان را هر روز به مقصد برسانید، پس چه‌طور همکارتان را همراهی می‌کنید! یا یکسری تعارفاتی که مربوط به ظاهر افراد می‌شود و معمولا در بین گروه هم‌جنس متداول است، اگر در بین غیر هم‌جنس‌ها مطرح شود معنادار تلقی می‌شود. 

خلاصه این که اگر قصد دارید سالیان سال در یک محیط کاری باقی بمانید و به سلامت و صمیمت در کنار همکارانتان ساعات خوبی را بگذرانید باید حتما به رفتارهای خودتان توجه کنید و اگر در رفتار همکارتان مواردی خارج از محدوده تعریف‌شده و مورد انتظار خودتان می‌بینید خیلی صریح و البته به طور شایسته و منطقی به او بفهمانید که او حق ندارد مرزشکنی کند. در جامعه امروزمان خانم‌ها هم مانند آقایان می‌توانند در هر حوزه شغلی وارد شوند و در کار خود به موفقیت برسند. اما ورود زنان به محیط کار مستلزم آن است که زنان قواعد خاص هر محیط کاری را بشناسند تا بتوانند در برقراری رابطه با همکاران خود و در پیشرفت و ترقی خود موفق باشند. شما برای سلامت ماندن در محیط کارتان چه قدر با این قواعد آشنا هستید؟ آیا می‌دانید خیلی از خانم‌ها در اثر همین ناآگاهی آسیب دیده‌اند؟ البته بعضی آقایان هم همین‌طور دچار آسیب شده‌اند ولی از آنجا که خانم‌ها دیرتر پا به عرصه محیط‌های کاری گذاشته‌اند آمار بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند. داستان زندگی خانم سیما ، را از نگاه دکتر بدری سادات بهرامی بررسی می‌کنیم تا با این قواعد بیش از پیش آشنا شوید…. 

 

کامپیوتر خواندم و سال آخر دانشگاه با همسرم آشنا شدم. بعد از ازدواج، در یک شرکت خوب پذیرفته شدم و اولین تجربه کاری‌ام را شروع کردم. همسرم خیلی تاکید می‌کرد که مبادا به همکاران خودم شماره منزل‌مان را بدهم و یا با آنها رفت‌وآمد خانوادگی برقرار کنم. همیشه می‌گفت همکار، فقط در محیط کار با تو آشناست و نباید او را به محیط خانه و در جمع خانواده و دوستانت بیاوری. 
من همیشه همسرم را متهم به سوءظن و بدگمانی می‌کردم و با همه همکاران از زن و مرد صمیمی شدم و از همه می‌خواستم مرا به اسم کوچکم صدا بزنند. 

یک بار یکی از آقایان همکارم، سرما خورده بود. به مستخدم پول دادم که شیر بگیرد و داغ کند تا او بنوشد و بهتر شود. از خانه هم برایش سوپ آوردم. برخلاف گفته همسرم حتی شماره موبایلم را به همه همکارانم داده بودم و او علاوه بر تشکر در شرکت بارها برایم SMS زد. به شوهرم نگفتم SMS تشکر او برای چیست و گفتم موضوع کاری بوده که او فکر نکند با او لجبازی کرده‌ام. گفتم شماره‌ام را فقط به خانم‌های همکار داده‌ام… تا اینکه یکی دوبار برخوردهای زننده و مشکوکی از او دیدم. هر دو متاهل بودیم و من نمی‌فهمیدم این کارها یعنی چه. کم‌کم پچ‌پچ‌هایی شروع شد و من نگران زندگی‌ام بودم. همسرم حتی از صمیمت من با خانم‌های همکارم ناراحت بود چه رسد به این‌ یکی. وقتی با ناراحتی، از همکارم دلیل رفتارش را پرسیدم گفت : خودت به من و علایقم توجه کردی. انگار سرم را به دیوار کوبیده بودند. همسرم راست می‌گفت. من بلد نیستم با همکارانم چگونه رفتار کنم. 

اما نظر کارشناسانه خانم دکتر بهرامی: 

وقتی شما وارد جامعه می‌شوید، از آنجا که نمی‌توانید تک‌تک آدم‌ها را بشناسید و اصولا شناسایی کامل آنها برای برقراری رابطه امکان‌پذیر نیست، باید بر اساس زندگی اجتماعی، کدهای قراردادی موجود را بشناسید و با آن کدها که معنا و مفهوم خاصی دارند، با دیگران رابطه برقرار کنید. جالب اینجاست که کدهای ارتباطی و معنا و مفهوم این کدها برای خانم‌ها و آقایان یکسان نیست. شاید انجام رفتار خاصی که برای آقایان بی‌مفهوم باشد از نظر خانم ها معنادار باشد و برعکس، در این بین، رفتارهای برگرفته از احساسات زنانه و مادرانه بسیار باید مورد توجه قرار گیرد. وقتی شما در بیرون از محل کار به یکی از همکاران و آنچه مورد علاقه اوست فکر می‌کنی؛ یعنی دیگر به چشم همکار به او نگاه نمی‌کنی. 
همکار 

ناآگاهی از برخی رفتارهاست که بدون مقصود قبلی یا بی‌هدف خاصی ما را وارد چالش‌ها ی معیوبی می‌کند که به روابط خانوادگی و کاری‌مان آسیب می‌زند. لذا خوب است تازه‌کارها از تجربیات افراد مجرب استفاده کنند و آموزش ببینند. ما برای داشتن یک جامعه رو به رشد که روابط سالم و بر پایه منطق در همه قسمت‌های آن شکل بگیرد به چنین مهارت‌هایی هم نیاز داریم. این روابط سالم تنها وقتی میسر می‌شود که این قبیل آموزش‌ها صورت بگیرد. 

«اما شما خانم شاغل! وقتی همسرتان دوست ندارد که شما با همکارانتان صمیمی‌تر شوید بر پایه احترام متقابل خواسته‌اش را اجرا کنید! دوم اینکه قطعا رفتار همکار شما به مرور و به‌خاطر رفتار شما به این مراحل می رسد. اگر رفتارش دور از خط قرمز و مرز مشخص شما بود به او گوشزد کنید. پس در این مواقع فقط او مقصر نیست. 

سیما: حالا که فکر می‌کنم یادم می‌آید که آن همکارم چندین بار گفت که همسرم مثل شما دست‌پختش خوب نیست و مهربان نیست و… من هم به پای تعارف گذاشتم و تشکر کردم ولی اصلا نمی‌دانستم مفهوم این حرف‌ها با آنچه من از این حرف‌ها می‌فهمیده‌ام، فرق داشته است.» 

خانم دکتر بهرامی: ما باید آموزش این کدهای رفتاری را از دبیرستان برای نوجوانان بگوییم چون خیلی‌ها بعد از دیپلم وارد محیط کار می‌شوند. و چه خوب است که در چنین مواقعی با طرف مقابل خود صحبت کرده و از ایجاد رفتار های شبهه انگیز او را مطلع نموده و دلیل رفتارش را بدانید. 
کدهای ارتباطی و معنا و مفهوم این کدها برای خانم‌ها و آقایان یکسان نیست. شاید انجام رفتار خاصی که برای آقایان بی‌مفهوم باشد از نظر خانم ها معنادار باشد. 

مرز صمیمت در محیط کار تا کجا باید باشد؟ 

مهم این است که نباید افراد در محیط کار صمیمت را با وارد شدن به حریم شخصی اشتباه بگیرند. این دو متفاو‌ت‌اند. مرز صحبت کردن‌ها و شیوه رفتار ما با هم باید طوری باشد که حریم‌های شخصی حفظ شود و خط قرمز‌های خصوصی و خانوادگی رعایت شود. خیلی‌ها به بهانه صمیمت از این خط قرمزها می‌گذرند و همین‌جا آغاز ورود به آن چرخه معیوب است که با پوشش صمیمت به سلامت محیط کاری شما آسیب می‌زند. پس رعایت فاصله‌ها و مرز صحبت کردن مهم است. مثلا هر روز رساندن همکار به منزلش یک کد معنادار است که باید از آن بپرهیزید. مانعی ندارد من یا شما در مسیر خود خانم یا آقای فلانی را تا جایی برسانیم و خیلی هم خوب است اما اینکه هر روز من مسیر مشرق را به خاطر او به مغرب تغییر دهم تا او را به در منزلش برسانم معنادار است. گاهی شما قادر نیستید همسر یا فرزندتان را هر روز به مقصد برسانید، پس چه‌طور همکارتان را همراهی می‌کنید! یا یکسری تعارفاتی که مربوط به ظاهر افراد می‌شود و معمولا در بین گروه هم‌جنس متداول است، اگر در بین غیر هم‌جنس‌ها مطرح شود معنادار تلقی می‌شود. 

خلاصه این که اگر قصد دارید سالیان سال در یک محیط کاری باقی بمانید و به سلامت و صمیمت در کنار همکارانتان ساعات خوبی را بگذرانید باید حتما به رفتارهای خودتان توجه کنید و اگر در رفتار همکارتان مواردی خارج از محدوده تعریف‌شده و مورد انتظار خودتان می‌بینید خیلی صریح و البته به طور شایسته و منطقی به او بفهمانید که او حق ندارد مرزشکنی کند.

 

3 Responses to “خط قرمزهای صمیمیت در محل کار”

  1. من که تاهنوز ازدواج نکرده ام اما میخواهم از همین حالا دراین بابت معلومات کافی داشته باشم تادر آینده مشکل نداشته باشم.
    راستی از کارشناسان محترم شماتقاضا دارم که در رابطه به عوارض فدق که ما افغان ها به لفظ عامیانه به آن «چوره» می گوییم نیز معلومات ارائه دهند. زیرا من از خوردی به این مرض مبتلا شده بوده ام که هیچ کس آن را ندانسته ومن خودم نیز تا سن 18 سالگی که به داکتر مراجعه کردم ندانسته بودم. فقط میدانم که باید در همان ابتدای طفولیت عمل جراحی می شدم که نشده بودم
    لطفا معلومات دهید

  2. مجتبی کرمانی می‌گوید:

    آموزش مسائل جنسی را به فرزندان باید از چه سنی و به چه شکلی باید شروع کرد؟

    آموزش مسایل جنسی مثل آموزش مسایل پزشکی دیگر است، همینطور که به بچه یاد می دهیم که دستهاشون را قبل از غذا بشورن و یا واکسن بهشون میزنیم ، آموزش مسائل جنسی هم باید به همین سادگیه و هیچ چیزعجیبی هم نیست. منتهی مسئله اینه که برحسب فرهنگ حاکم بر جامعه ما که بعضی از اوقات این واقعیت را انکار می کنیم که دانستن بعضی از اطلاعات مفید هست.

    مثلا یکی از اولین سوالاتی که دخترها در سنین پایین می پرسند در مورد چگونگی زایش است. مادران می توانند به یک زبان بسیار ساده این موضوع را توضیح بدهند. من به یک موردی برخورد کردم که یک مادر به دختر بچه اش گفته بود که بچه از همون جایی بیرون می آید که معده کار میکنه و این باعث شده بود که دختر بچه از ترس تا سه ماه معدش کار نکنه!

    به تفکیک سنی میشه گفت که سوالات معنی دار بچه ها در مورد مسایل جنسی از پنج سال به بالا شروع میشه، والدین باید در این سن واقعیتها به زبان خیلی ساده به بچه ها بگن و اگر صلاح دیدن جواب ندهند. بد ترین نوع جواب ، جواب غیر واقعی دادن به سوالاته.

    نزدیکهای سن بلوغ ، پدر مادرها باید در مورد بلوغ و تغییرات فیزیکی که در بدن بچه ها ایجاد میشه ، شروع کنند به صحبت کردن و بچه ها را از بابت فکری آماده بکننن. خیلی خوبه که با مشاهده کردن اولین نشانه ها ی بلوغ براشون یک جشن کوچک بگیرم. زمانی که والدین بچه ها را از بابت ذهنی آماده کرده باشن و اطلاعات را بهشون داده باشن، با بالغ شدن بچه ها دیگه هیچ ترس و وحشتی ندارن.

    در سنین بزرگسالی، اطلاعات در مورد ازدواج را میشه با خواندن کتاب یا مراجعه به مشاور کسب کرد ولی در صورتی که هیچکدوم از این روشها ممکن نباشه ، پدر و مادرها باید دانش و تجربه خودشون را در اختیار بچه های خودشون قرار بدهند، مثلا مادرها به دخترهاشون بگن که چه وظیفه ای برای عروس شدن دارن و به همین ترتیب برای پسرها توسط پدرهاشون. در بعضی از خانوادها اگر فرزندان با سایر افراد فامیل (مثل عمو، عمه، خاله یا دایی) احساس نزدیکی بیشتری می کنن، اونها می تونن این نقش را در آموزش اونها به عهده بگیرن.

    یک نکته مهم دیگر در آموزش کودکان در سنس پایین مربوط میشه به علاقه شدید دختر بچه ها به پدرهاشون و پسر بچه ها به مادرهاشون. گاهی این علاقه به حدی زیاده که مثلا پسر بچه ها آرزو می کنن که پدرهاشون بمیرن تا اینها بتونن با مادرهاشون باشن. در این سنین خیلی مهمه که پدرها بیشتر پسرهاشون را به طرف خودشون جلب کنن تا پسرها رفتار مردانه یاد بگیرن و مادرهاشون هم به همچنین.

    مشکل تمایل جنسی پایین را چگونه میشه حل کرد؟

    تمایلات جنسی مثل تمایل به غذاست، همینطور که آدم باید اشتهاش به غذا خوب باشه باید تمایلات جنسیش هم خوب باشه. بعضی از وقتها اتفاقاتی می افته که باعث میشه که تمایلات جنسی کم بشه. این اتفاقات دو نوع هست یکی مربوط به ذهن میشه، مثلا پدر مادرها بچه هاشون را در سنین پایین ار ارتباطات جنسی ترسوندن، مثلا گفتن که گناه داره یا بد هست و یا بدلیل فرهنگ حاکم مرد سالاری در جامعه بعضی از دختران ما با جنسیت زنانه خودشون مشکل دارن.

    بعضی از اوقات مشکلات روانی دیگه مثل افسردگی باعث پایین آمدن شدید تمایلات جنسی می شود و از همه مهمتر دوست نداشتن همسر هست، اگر میزان علاقه پایین باشه تاثیر مستقیمی بر روی رغبت زوج در تماس جنسی خواهد داشت. هرگونه مشکلی که برای زوج مشغله ذهنی ایجاد کنه مانند مشکلات اجتماعی، اقتصادی و یا دعواهای خانوادگی باعث بروز مشکل در تمایلات جنسی خواهد شد. داشتن روابط صلح آمیز راه حل خیلی از مشکلات خواهد بود.

    عاملی دیگه باعث پایین آمدن شدید تمایلات جنسی میشه مشکلات فیزیکی است مانند بیماریهای دیابت، سل و هر چیزی که جسم را به خودش مشغول بکنه و یا درمانهایی که تاثیر بگزاره بروی سیتمهای هرمونی بدن.

    نقش یک زن در یک رابطه طبیعی چیست؟

    هیچ فرقی با نقش مرد نداره، زن باید فعالانه وارد یک رابطه بشه، متاسفانه بعضی از خانومها در ایران فکر می کنند که باید مفعولانه وارد یک رابطه بشوند و هیچ کاری نکنند و بدین ترتیب زن نمیتونه به ارضای جنسی برسه. زن باید هم به صورت ذهنی و هم جسمی، همزمان و هماهنگ با حرکات مرد در فعالیت جنسی شرکت بکنه.

    یک رابطه جنسی معمولی به این ترتیب است که زن و مرد با هم شروع می کنند، مرد زن را آماده میکنه و بعدش هر دو قدم به قدم با هم جلو برن تا به نهایت ارضای جنسی برسند.

    مشکل انزال زود رس را در آقایان چگونه می شود حل کرد؟

    در ابتدا باید به دنبال علت بود و سپس با توجه به علت به دنبال درمان بود. یکی از دلایل انزال زود رس اینه که آقایان تشریفات آغازین یک رابطه را برای خانومها به جا نمیارن مانند معاشقه و بوسیدن. اگر این تشریفات انجام بگیره آقایان به مشکل زود انزالی برخورد نمی کنن، این هم به این دلیله که زمان انزال در خانومها طولانیتر از آقایان هست و بدین ترتیب زمانی بیشتری طول میکشه که آقایان به انزال برسند و زمان انزال آقایان به زمان انزال در خانومها نزدیکتر می شود و بنا به تعریف زود انزالی اتفاق نمی افته.

    بعضی وقتها زمان انزال جنسی در خانومها بسیار طولانی هست و در این صورت باید تشریفات مفصل تری انجام بگیره. بعضی از اوقات خانومها در حین یک رابطه جنسی حواسشون به جاهای دیگه هست ولی مردها همیشه حواسشون کاملا متمرکزه و این باعث میشه که مردها زودتر از خانومها به انزال برسند.

    برای درمان انزال هم روشهای تکنیکی وهم دارویی وجود داره که با توجه به نوع مشکل باید با مراجعه به یک روانپزشک این مشکل حل بشه.

    اندازه آلت تناسل مردانه تا چه اندازه در یک رابطه جنسی مهم است؟

    به هیچ وجه مهم نیست. از دستگاه تناسلی زن بچه بیرون می آید، بعضی وقتها دوقلو و بیشتر، پس می تونه به مقدار زیادی انبساط پیدا می کنه و اندازه دستگاه تناسلی مردانه بطور متوسط 14 سانتیمتر است. بعضی وقتها مردها فکر می کنند که اندازه آلت تناسلیشون کوچکه و این خودش یک بیماری هست. برای داشتن یک رابطه خوب ، اندازه زیاد مهم نیست بلکه این احساس و عشق هست که حرف اول را میزنه.

    آیا استمنا کردن مضر است؟ ایا یکجور بیماری است؟

    استمنا یا همون ارضا جنسی توسط خود شخص یک امر طبیعی هست که از دوران بچگی شروع میشه و تا بلوغ و بزرگسالی میتونه ادامه داشته باشه ولی بعد از ازدواج نباید این موضوع ادامه پیدا بکنه. بعضی از وقتها از استمنا به عنوان معالجه استفاده میشه، مثلا یکی از راه های درمان انزال زودرس یک تکنینک خاصی هست که شامل استمنا هم میشه که به این ترتیبه که مدتی قبل از آغاز ارتباط جنسی، مرد استمنا داشته تا زمان انزال را به عقب بندازن. تمامی اون چیزهایی که در مورد استمنا گفته میشه مثل اینکه باعث کوری یا کچلی میشه کاملا دروغ است و از هیچ بنیان علمی برخوردار نیست.

    ولی دلیل مخالفتهایی که وجود داره این هست که اگر شخصی که ازدواج کرده استمنا بکنه دیگه علاقه ای به داشتن رابطه جنسی با همسر خودش نداره و اینجاست که میتونه مشکل ساز بشه.

    نیروی جنسی جوانان که امکان ازدواج ندارن، چجوری باید مهار بشه؟

    احساست جنسی چیزی نیست که مهار بشه، مانند گرسنگی که تنها با غذا خوردن مهار میشه، نیاز جنسی هم باید از راه درست خودش برطرف بشه. ورزش کردن، کتاب خوندن و از این قبیل پیشنهادات زیاد تاثیر گذار نیست. باید هم این را هم گفت که هر چه احساس جنسی زیادتر باشه، نشانه سلامتی بیشتره.

    تمایل جنسی نسبت به هم جنس آیا طبیعی هست؟

    در سالهای اخیر احساس به هم نوع یک جور احساس طبیعی در نظر گرفته میشه. اگر تعریف یک رابطه جنسی طبیعی را بین دو جنس مخالف بدانیم، در این صورت احساس به هم جنس غیر طبیعی میشه ولی در کشورهای غربی این رابطه بعنوان یک رابطه عادی تلقی میشه.
    منبع:http://medicinenews.persianblog.ir/post/248

  3. zahra می‌گوید:

    salam
    man 22 salame az tehran .taze ezdevaj kardam .shohare manam ba ye khanom dar ertebate va bahanash ine ke rabetamon kariye
    ma chandin bar ba ham dava kardim ama chandan fayde nadadshteama alan khodaro shokr yekam kamrang shode ama man hanozam negaranam
    akhe etemadam shekaste va faghat shak mikonam
    azaton komak mikham ta rahnamim konin mamnon
    man in majararo 3 rooz bad az arosim fahmidam alan 1 mahe ezj kardam


پاسخی بگذارید

 
دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.